Ochrona danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane w trybie RODO

DANE OSOBOWE PRZETWARZANE W TRYBIE RODO

Szanowna Pani/Szanowny Panie,

w związku z wejściem w życie:

rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
 oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119,
str. 1), dalej „RODO”,

dochowując warunków w nim zawartych informujemy, że:

  1. Administratorem jest Komendant Powiatowy Policji w Międzychodzie z siedzibą przy ul. Sikorskiego 22A, 64-400 Międzychód,

  2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji w Międzychodzie sprawuje Inspektor Ochrony Danych Ewa Weber;

adres: ul. Sikorskiego 22A, 64-400 Międzychód 

- telefon: 47 77 36 322

- e-mail: iod.miedzychod@po.policja.gov.pl.

 

  1. Cel i okres przetwarzania danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji w Międzychodzie.

    W KPP w Międzychodzie dane osobowe przetwarza się wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza ich dalej w sposób niezgodny
    z tymi celami.

    Okres przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio z przepisów prawa, jest adekwatny do celów.

    Informacje o zbiorach danych osobowych, w tym:

    - celach przetwarzania,
    - podstawach prawnych przetwarzania,
    - osobach, których dane są przetwarzane,
    - odbiorcach danych,
    - okresach przechowywania,

     zamieszczono zgodnie z właściwością komórek organizacyjnych KPP w Międzychodzie.

  2. W rozumieniu RODO odbiorcami danych osobowych nie są organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie
    z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego. Dane osobowe nie są udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.

  3. Osobom, których dane są przetwarzane zgodnie z RODO przysługuje:

    - prawo dostępu do własnych danych osobowych,
    - prawo do żądania od administratora sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania w sytuacjach przewidzianych prawem,
    - prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie własnych danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano
      na postawie zgody przed jej cofnięciem,
    - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

  4. Przy przetwarzaniu danych osobowych w trybie RODO nie występuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowanie.

  5. Ograniczenia stosowania RODO:

    Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.)** ogranicza się stosowanie RODO:

    - art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, że administrator danych przyjmie od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne

    - 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszania istoty ochrony danych osobowych zawartych w tych materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych.

    Wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.

  6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Sposób kwalifikowania spraw oraz czas ich przechowywania  określa 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz Zarządzenie nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 maja 2020 roku w sprawie jednolitego wykazu akt Policji.

Powrót na górę strony